Ako zostať zdravý aj na jeseň

Všetci to veľmi dobre poznáme. Jeseň akurát ešte len začína a my už máme plný nos nádchy. Ako to, že ste už chorí? Stravujete sa zdravo, cvičíte, obliekate sa teplo…. No je to celkom bežný jav, pretože s nižšími teplotami náš imunitný systém nefunguje tak ako napríklad v lete. Chladnejšie teploty zaťažujú náš organizmus a tak vám už len jesť vitamínové tabletky nepomôže. Čo teda robiť, aby ste sa vyhli chrípke, nachladnutiu, nádche a vírusovým ochoreniam?

V prvom rade by ste svoju špajzu mali predzásobiť aktuálnym sezónnym ovocím. Nie je to ťažké, pretože supermarkety a iné obchody majú bohatý sortiment aj exotického ovocia. Banány, grapefruity, pomaranče, mandarínky, jablká, hrušky… to všetko je ovocie, ktoré nám pripomína, že jeseň je už nadobro tu. Toto ovocie má v sebe potrebné vitamíny, minerály či antioxidanty, ktoré sú dobrým základom pre našu imunitu.

Nezabúdajte však ani na zeleninu a tak si každý deň doprajte aspoň tekvicu, červenú repu, žltú kukuricu, zelený kel či kapustu, ktorých je taktiež na jeseň veľa. V zime pomôžu aj prírodné liečivá ako napríklad cesnak, cibuľa, zázvor, ale aj škorica a med. Raz za čas si doprajte aj čerstvé ovocné či zeleninové šťavy alebo si urobte z nich trochu chutnejšiu verziu a namiešajte si doma smoothies. Pohyb je dôležitý aj keď v zime sa vám asi príliš nechce. Nemusíte sa však hneď vrhnúť na permanentku do posilňovne. Postačí vám na začiatok aj prirodzený pohyb a ten je tou najlepšou možnosťou, ako podporiť obranyschopnosť nielen voči virózam, bezitoe či cukrovke.