Cesnak dokáže viac, ako by ste čakali

Túto klasickú surovinu našej kuchyne pozná asi každý. Skôr k nej však pociťujeme odpor, a to z dôvodu nepríjemnej chuti a nevábnej arómy po jeho konzumácií. V čase chrípok by sme sa s ním však mali skamarátiť viac.

Je dokázané, že cesnak má antibakteriálne a antivírusové účinky, takže náš organizmus ochráni, no iba pri pravidelnej konzumácií, a tá nesmie by práve malé. Ak ste si zvykli na sušený cesnak, alebo jeho tabletovú podobu vedzte, že práve ten z Vašej komory má oveľa väčšie účinky na naše zdravie. Ak ho z tohto dôvodu aspoň častejšie používate pri varení, zadržte. Tak ako každá iná zelenina aj cesnak varením stráca svoje účinky, a tak je takáto jeho konzumácie, skôr zbytočná.

Zjesť by sme teda mali aspoň 2 strúčiky čerstvého a najmä slovenského cesnaku denne. Ak už máte zdravotné problémy, môžete zvýšiť aj túto dávku, no najlepšie Vás ochráni, ak ho budete konzumovať preventívne.

Cesnak nechutí každému, no je bohatým zdrojom nielen vitamínu C, ale aj B12, B6 a B1, ďalej v ňom tiež nájdeme aj minerály, vápnik, železo, jód, zinok, sodík a draslík. Jeho pravidelné užívanie tak znižuje hladinu zlého cholesterolu a naviac účinne čistí aj cievy a krv. Pomáha pri rôznych ochoreniach dýchacích ciest a dokonca si poradí aj s niektorými druhmi rakoviny. Pomáha tak pri liečbe žalúdka, pankreasa, hrubého čreva, ale dokonca aj pri rakovine kože. Vhodné je ho užívať aj pri prebiehajúcej chemoterapií, kde výraznou mierou chráni pečeň pred nepriaznivými vplyvmi používaných chemických látok.

Najlepšie teda je jesť surový cesnak, no ak toto nedokážete, na výber máte aj viacero receptov kde jeho silu a výraznú chuť prebijete inými, taktiež zdravými potravinami, ako napríklad med, citrón, alebo zázvor.