Nezostáva Vám čas na šport?

V našej spoločnosti sa veľmi hodnotí pekná postava, no pravidelne navštevovať posilňovňu je v dnešnej uponáhľanej dobe skôr raritou. Jednoducho chýba čas všade, v rodine, v práci, a tak si väčšina z nás nevie predstaviť, kde by vzala aspoň pár minút denne na tréning.

Pravdu však je, že naše telo pohyb potrebuje. V práci sa však hýbe len veľmi malá časť z nás, a tak by sme tento deficit mali dobehnúť po pracovnej dobe. Nemusí to však byť nevyhnutne telocvičňa, či fitnes centrum kam po práci zamierite.

Doma máme všetci veľa povinností. Ak chceme našu domácnosť udržať v čistote, stihnúť navariť večeru, skočiť na nákup, máme skutočne čo robiť, aby sme si na konci dňa našli aspoň pár hodín pre spánok. V podstate je však jedno, ak sa chcete udržať v kondícií, či budete dvíhať činky, alebo nákupné tašky.

Pokojne si tak môžete zacvičiť aj pri nákupoch potravín, pomáha aj chôdza pešo domov z práce, či pri samotnom upratovaní domácnosti. Podľa najnovšej štúdie však fyzická aktivita pomáha aj ako prevencia pred Parkinsonovou chorobou. Na to Vám stačí 6 hodín aktívneho upratovania týždenne. To predsa zvládnete určite aj Vy, no aby malo aj takéto cvičenie svoje výsledky, musíte aj bežné pohyby robiť vedome, akoby ste cvičili pod dohľadom trénera. Neuľahčujte si teda svoje držanie tela a snažte sa čo možno najviac napínať rôzne druhy svalov.

Nákupy pozná každý z nás. Potraviny nie sú vôbec ľahké, a tak sa môže stať, že si takto jednoducho zacvičíte aj popri svojich povinnostiach. Už len prekladanie potravín do kufra auta zamestnáva viac svalov, ako činky samotné. Vyformujete si tak ramená, a ak stiahnete brucho aj driek.

Spevniť brušné svaly a posilniť chrbát pomôže aj zametanie, či vysávanie. Pri tejto činnosti držte chrbát vzpriamený a stiahnite brucho. Za 15 minút spálite viac ako 100 kalórií.

Aj vrece s odpadkami môže poslúžiť ako záťaž. Znova si však nič neuľahčujte a keď nesiete toto závažie, držte ho ďalej od tela a pomaly dvíhajte a púšťajte späť. Posilníte ruky ramená, ale aj prsný sval, takže sa budete môcť tešiť z krajšieho dekoltu.

Nemusíte teda vždy platiť drahé návštevy v posilňovni. Občas stačí aj tomu, čo práve robíte venovať viac pozornosti.