Archív kategorií: Šport

Cyklistika môže zmeniť aj Váš život

Rýchlosť akou žijeme je závratná. Všetko chceme mať hotové ihneď a čakanie na čokoľvek jednoducho už nie je v móde. Stres je tak naprogramovaný, no rovnako by sme sa mali zamyslieť aj nad naším zdravím.

V mladom veku veľa ťažkostí nepociťujeme, a aj prípadný stres zvládame bez väčších problémov. Mali by sme sa však zamyslieť aj nad našou budúcnosťou. Aj keď dnešné skupiny dôchodcov zvládajú aj starobu celkom dobre, u nás to tak byť nemusí, a s najväčšou pravdepodobnosťou ani nebude. Jednoducho sa životný štýl za posledné desaťročia výrazne zmenil, čo prinesie viac zdravotných ťažkostí aj Vám. Na nás sa tak podpíše nielen dlhodobý stres, ale aj nezdravá strava a nedostatok pohybu. Netreba tiež zabúdať, že vo veku kedy si už naši rodičia a starí rodičia užívajú pokojného dôchodku, my budeme chodiť naďalej do práce a zarezávať 8 ale aj viac hodín denne. Naše zdravie by nám tak na srdci malo ležať podstatne viac.

Športom sa tak snažíme udržať viac fit ako po minulé roky. Aj na jeho správnej voľbe však záleží a iste Vás poteší, že napríklad cyklistika patrí k najzdravším športom. Iste, pri nesprávnom držaní tela a slabom chrbtovom svalstve trpí najmä chrbtica, no vzhľadom na záťaž kĺbov je predsa len vhodnejšia ako napríklad beh. Najnovšie štúdie však dokázali, že práve tento druh pohybu na čerstvom vzduchu nezabezpečí nielen fyzickú zdatnosť aj vo vyššom veku. Priaznivo pôsobí aj na srdce, cievy, pľúca, kosti ale napríklad aj na Vaše myslenie. Je teda dokázané, že mozog pravidelných hobby cyklistov je aj vo vyššom veku v rovnakej kondícií, ako u výrazne mladších ročníkov.

To už stojí za zváženie, či predsa len pekný slnečný deň nestrávite v sedle svojho bicykla.

Nezostáva Vám čas na šport?

V našej spoločnosti sa veľmi hodnotí pekná postava, no pravidelne navštevovať posilňovňu je v dnešnej uponáhľanej dobe skôr raritou. Jednoducho chýba čas všade, v rodine, v práci, a tak si väčšina z nás nevie predstaviť, kde by vzala aspoň pár minút denne na tréning.

Pravdu však je, že naše telo pohyb potrebuje. V práci sa však hýbe len veľmi malá časť z nás, a tak by sme tento deficit mali dobehnúť po pracovnej dobe. Nemusí to však byť nevyhnutne telocvičňa, či fitnes centrum kam po práci zamierite.

Doma máme všetci veľa povinností. Ak chceme našu domácnosť udržať v čistote, stihnúť navariť večeru, skočiť na nákup, máme skutočne čo robiť, aby sme si na konci dňa našli aspoň pár hodín pre spánok. V podstate je však jedno, ak sa chcete udržať v kondícií, či budete dvíhať činky, alebo nákupné tašky.

Pokojne si tak môžete zacvičiť aj pri nákupoch potravín, pomáha aj chôdza pešo domov z práce, či pri samotnom upratovaní domácnosti. Podľa najnovšej štúdie však fyzická aktivita pomáha aj ako prevencia pred Parkinsonovou chorobou. Na to Vám stačí 6 hodín aktívneho upratovania týždenne. To predsa zvládnete určite aj Vy, no aby malo aj takéto cvičenie svoje výsledky, musíte aj bežné pohyby robiť vedome, akoby ste cvičili pod dohľadom trénera. Neuľahčujte si teda svoje držanie tela a snažte sa čo možno najviac napínať rôzne druhy svalov.

Nákupy pozná každý z nás. Potraviny nie sú vôbec ľahké, a tak sa môže stať, že si takto jednoducho zacvičíte aj popri svojich povinnostiach. Už len prekladanie potravín do kufra auta zamestnáva viac svalov, ako činky samotné. Vyformujete si tak ramená, a ak stiahnete brucho aj driek.

Spevniť brušné svaly a posilniť chrbát pomôže aj zametanie, či vysávanie. Pri tejto činnosti držte chrbát vzpriamený a stiahnite brucho. Za 15 minút spálite viac ako 100 kalórií.

Aj vrece s odpadkami môže poslúžiť ako záťaž. Znova si však nič neuľahčujte a keď nesiete toto závažie, držte ho ďalej od tela a pomaly dvíhajte a púšťajte späť. Posilníte ruky ramená, ale aj prsný sval, takže sa budete môcť tešiť z krajšieho dekoltu.

Nemusíte teda vždy platiť drahé návštevy v posilňovni. Občas stačí aj tomu, čo práve robíte venovať viac pozornosti.

Svaly ľahko a rýchlo

Letné obdobie býva strašiakom pre mnohých z nás a teraz nemáme na mysli horúčavy. No práve k nim patrí aj vhodné osvieženie či už si dáte zmrzlinu alebo sa rozhodnete poleňošiť si v bazéne. A práve obdobia dovoleniek sa obávajú mnohé dámy ale hlavne páni sa chcú v tomto období dostať do formy aby sa na pláži hrdili vypracovanými svalmi a tehličkami na bruchu. Pokračovať v čítaní

Šport je radosť

Aj ty chodíš do posilňovne alebo do fitness centra? Upravil si si jedálniček, no aj tak nemôžeš pribrať? Chceš nabrať svalovú hmotu rýchlejšie? Chceš mať nejaké to náradičko aj doma? Ak si aspoň raz odpovedal áno, tak v tom prípade by si mal navštíviť e-shop Fitexpres.sk, ktorý ponúka množstvo tovaru a produktov pre ľudí ako si ty. Pokračovať v čítaní