Archív kategorií: Zdravie

Čo robiť, aby detoxikačná kúra bola úspešná

Obdobie jari je ideálnym časom na to, aby ste skúsili detoxikačnú kúru. Pomôžte vášmu organizmu, aby sa zbavil škodlivých toxínov, s ktorými si nevie dať rady. Tie sa najviac usadzujú v pokožke, obličkách, pečeni a črevách. Nájdete desiatky rôznych receptov na detox – ryžový, cviklový či hroznový. Existujú však univerzálne pravidlá, ktorými by ste sa mali riadiť, aby aj vaša kúra bola úspešná. Čomu by ste sa mali vyhnúť a naopak, čo by ste mali jesť a piť?

Vlákniny, voda a antioxidanty

Základom je jesť veľa vlákniny. Najviac jej nájdete v ovocí a zelenine. Denná odporúčaná dávka počas detoxikačnej kúry je 60 gramov. Čo to pre vás znamená? Že by ste mali zjesť približne 7 kusov ovocia alebo zeleniny. To nie je nič strašné, ale nemusíte sa báť, môžete jesť aj iné jedlá ako ovocie a zeleninu. Napríklad celozrnné cestoviny, naturálnu ryžu, keby ste nevedeli odolať mäsu, tak jedzte to svetlé – morčacie, kuracie alebo ryby. Okrem toho by ste mali piť veľa vody, ktorá vám pomôže prečistiť črevá a vyplaviť toxíny z obličiek. Pokojne môžete brať doplnky výživy ako spirulina či chlorella, ktoré majú vysoký obsah antioxidantov.

Čomu sa vyhnúť

Určite by ste nemali jesť červené mäso, ideálne žiadne, ale ak sa bojíte abstinenčných príznakov, jedine svetlé. Vyhnite sa aj mliečnym výrobkom a alkoholu. Nepite ani sladené nápoje a nejedzte sladkosti, ak by ste mali veľkú chuť na nejakú mlsotu, dajte si chutné sušené acai berry či iné ovocie. Vyhnúť by ste sa však rozhodne nemali športovaniu. Ak chcete pomôcť detoxikovať aj vašej pokožke, robte aktivity, pri ktorých sa spotíte. Je už na vás, či sa rozhodnete pre posilňovňu, bicykel, box alebo tanec. Nezáleží na spôsobe, dôležitý je aktívny pohyb. Chcete sa dozvedieť o detoxikačnej kúre viac? Navštívte stránku Biome.sk.

Prečo je večera taká dôležitá

O možnostiach ako jednoducho schudnúť nájdeme na internete celé romány. Nie vždy ide však o veľmi vhodné metódy, niektoré dokonca ohrozujú aj naše zdravie. Preto ak sa predsa len pre niektorú rozhodnete, dobre si overte jej účinky nielen u ostatných návštevníkov internetu, ale najlepšie aj u svojho lekára.

Asi najrozšírenejšou radou, ako aj zdanlivo najjednoduchším spôsobom, ako sa zbaviť tukových vankúšikov je vylúčenie večere, respektíve posledné jedlo dňa naplánovať najneskôr na piatu, či šiestu hodinu večer. Náš metabolizmus však potrebuje energiu na všetky procesy v tele a túto získava práve z jedla. Je teda nemysliteľné odoprieť mu palivo, to môže mať za následok únavu, ale aj zdravotné ťažkosti.

Dodržiavať samozrejme treba správny pomer príjmu a výdaja energie. Ak sa budete prejedať, Vaše telo neukladá len tuky, rovnako stratíte energiu keďže Váš organizmus bude zamestnávať najmä trávenie. Všetko teda treba robiť s mierou a rovnako treba postupovať aj pri jedle. Netreba to preháňať, no určitú nevyhnutnú dávku by malo Vaše telo dostať aj vo forme večere. Najmä ak ste zvyknutá chodiť do postele podstatne neskôr ako o 20-tej hodine.

V takomto prípade by ste večerať určite mali, no zamerajte sa najmä na kvalitu jedla. Tvoriť by ho teda mal vyvážený pomer medzi bielkovinami a zeleninou. Vyhnete sa tak nielen zbytočnej únave, ale aj vypadávaniu vlasov, či lámavosti nechtov. Aj Vaša pokožka bude plná života. Skutočný objem Vašej večere by však mal zohľadniť aj Vašu aktivitu počas dňa aj vo večerných hodinách. Ak ste boli cvičiť, či vybehli na prechádzku pokojne si doprajte aj výdatnejší prísun takejto energie.

Cvičte aj keď Vám chýba čas, či peniaze

Do povedomia sa dnes veľmi rýchlo a vo veľkej miere dostáva zdravý životný štýl. Ten pomáha nielen pri zdravotných problémoch, ale s vyrovnanou mysľou zvládnete oveľa lepšie aj stresové situácie.

Ak sa chcete cítiť zdraví a fit, nestačí držať diéty. Tie síce pomôžu znížiť telesnú hmotnosť, no z dlhodobého hľadiska sú skôr nevhodné. Zamerajte sa teda skôr na zdravú a vyváženú stravu, a nezabúdajte ani na pohyb. Práve fyzickou aktivitou naštartujete nielen svoje metabolizmus, ale neraz aj myslenie. Viac by sme sa mu mali venovať najmä preto, že naše telo pohyb potrebuje, no v práci prevažne celý čas presedíme len za počítačom. Takáto aktivita aspoň vo voľnom čase tak ponúkne príjemnú zmenu, ktorá prispeje aj k lepšej imunite.

Cvičenie má na náš organizmus jednoznačne priaznivý vplyv. Takto si upevníte nielen zdravie, ale choroby sa Vám vyhnú aj neskôr vo vyššom veku. Ako však skĺbiť rodinu, prácu a ešte aj cvičenie? Odpoveď nie je jednoduchá. Sme často vyťažení natoľko, že sme radi ak nám zostane aspoň 6, či 7 hodín na spánok.

Pohyb však neznamená, že s ním strávite denne niekoľko hodín. Na začiatku stačí pár minút, no musíte sa mu venovať pravidelne. Občas sa aj takáto aktivita dá skĺbiť s bežnými povinnosťami. Prechádzka s kočiarom tak môže byť výbornou náhradou. Aj dieťaťu sa bude páčiť ak ho nebudete len tlačiť po okolí, ale si s kočíkom zabehnete. Pomôcť môže aj ak necháte auto častejšie doma a prejdete sa pešo, alebo využijete napríklad bicykel. Ide predsa jar, a tak pekné dni môžete využiť aj na takúto jednoduchú a veľmi lacnú dopravu do práce, či za zábavou.

Tým sa dostávame k ďalšiemu problému a tým sú peniaze. Nie každý má desiatky eur na návštevu fitness centra, no to ani nepotrebujete. Využiť pekné teplé počasie a športovať môžete oveľa lacnejšie vonku na čerstvom vzduchu, prípadne aj v pohodlí domova. Aj takto ušetríte vzácny čas, keď nebudete musieť dochádzať do kilometre vzdialenej telocvične, kde si platíte za to, aby ste mohli cvičiť pod umelým osvetlením a klímou za chrbtom, ktorá nášmu zdraviu veľmi neprospieva. Čerstvý vzduch predsa nič nestojí a väčšina z nás ho má hneď ako vykročí z dverí svojho bytu.

Bojujte proti jarnej únave

Skôr alebo neskôr, každý z nás pocíti slabosť, či únavu, a to aj vtedy, ak vonku svieti konečne po dlhej zime slniečko a teploty sa začínajú dvíhať. Jarná únava je tak dobre známa aj v našich končinách, no to neznamená, že musíte celý čas preležať len doma v posteli a dobiehať zameškané počas chladných mesiacov.

Takýto prístup nepomôže, skôr naopak. Únava sa Vás bude držať ešte dlhšie, ak jej podľahnete. Tento stav je celkom prirodzený, keďže naše telo počas zimy fungovalo v obmedzenom režime a spolu s nezdravou stravou a nedostatkom pohybu si tak siahlo na dno svojich síl. Aj to je dôvod, prečo sa nás virózy práve koncom zimy tak ľahko chopia.

Jarnú únavu by sme však rozhodne nemali podceňovať, pretože by sa mohla s nami ťahať oveľa dlhšie a prerásť až do chronických problémov. Telo treba teda v prvom rade zbaviť ťažkého a nezdravého jedla. Ak máte problémy s trávením, pomôžu aj rôzne bylinkové čaje, ktoré osviežia a povzbudia. Zmena jedálnička by tak mala byť prirodzená, doplňte v nej teda ovocie a zeleninu a nezabudnite ani na dostatok tekutín.

Známym bojovníkom proti únave je pohyb. Aj keď ste po práci, či škole unavení, oplatí sa premôcť prvotný odpor, a predsa vyraziť von. Slniečko nám dopraje viac hodín denného svetla, a aj počasie je príjemne teplé. Nikomu teda nemôže uškodiť prechádzka na čerstvom vzduchu. Práve naopak povzbudí Vás a znova nadobudnete stratenú energiu. Spánok však telu neodopierajte. Ak máte tú možnosť doprajte si ho nielen v noci, ale pokojne aj krátko počas dňa.

Jarnú únavu však zhoršuje nielen stres. Vyhnúť sa mu nedá, no aspoň si krízové situácie neberte k srdcu a snažte sa ich čo možno najskôr vyriešiť bez zbytočného plytvania Vašou energiou. Stres je našim spoločníkom, no často si škodíme aj sami, a to len zo zvyku. Práve alkohol a cigarety by na jar mali byť tabu, pretože Vás zbytočne oberajú o energiu a Vaše telo o zdravie.

Rozpoznajte chrípku od prechladnutia

Chrípková sezóna je v plnom prúde, no nie vždy to musí byť to, čo do postele položí aj Vás. Chrípka a prechladnutie sa veľmi často pletie väčšine z nás. Obe sú nepríjemné, no kým prechladnutie prejde po pár dňoch, chrípka Vás môže potrápiť oveľa dlhšie.

Najdôležitejšie teda je správne liečenie, ktorým môžete skrátiť a aj zľahčiť ich priebeh, no zabrániť môžete aj oveľa závažnejším ochoreniam, ktoré sa pri nesprávnom liečení môžu vyskytnúť. Závažným je napríklad aj zápal pľúc. Naučme sa ich teda rozpoznávať.

Prechladnutie má zväčša veľmi rýchly priebeh. Jeho prvými príznakmi je nádcha a bolesť v hrdle. Ak sa objaví, tak len mierny kašeľ, ktorý mizne už o pár dní. Horúčka sa zväčša nevyskytuje, len u malých detí môže byť trochu zvýšená teplota. Pri prechladnutí nám z nosa tečie skôr vodnatý hlien, ktorý postupne hustne, no po pár dňoch vymizne sám.

Aj keď sa nám prechladnutie nezdá až také závažné, je potrebné zostať doma a chorobu vyležať. Ak však príznaky nevymiznú do jedného týždňa, je nutné vyhľadať lekára. Zrejme totiž ide o bakteriálnu infekciu, ktorú je nutné liečiť antibiotikami.

Chrípka nás zasa prepadá veľmi rýchlo. Prvé príznaky sa objavia náhle a z plného zdravia. Ak teda náhle pociťujete silné bolesti hlavy, svalov a kĺbov, hrdla, dokonca sa môže vyskytnúť aj bolesť očí je to chrípka. Pri nej môžete mať problém s prehĺtaním, ako aj so suchým kašľom. U prevažnej časti prípadov sa už od prvého dňa objavuje aj vysoká teplota a zimnica. Tieto príznaky sa počas prvých dní stupňujú.

Chrípka môže prerásť aj do závažných komplikácií so srdcom, no často je to aj zápal pľúc. Doktora treba navštíviť vtedy, ak teplota neklesá ani po pár dňoch, trpíte dýchavičnosťou, alebo pociťujete búšenie srdca. Toto ochorenie treba každopádne vyležať. Dbajte na dostatočný príjem tekutín a vysokú horúčku znižujte. Ak sa však ani po piatich dňoch necítite lepšie, navštívte svojho lekára.

Cesnak dokáže viac, ako by ste čakali

Túto klasickú surovinu našej kuchyne pozná asi každý. Skôr k nej však pociťujeme odpor, a to z dôvodu nepríjemnej chuti a nevábnej arómy po jeho konzumácií. V čase chrípok by sme sa s ním však mali skamarátiť viac.

Je dokázané, že cesnak má antibakteriálne a antivírusové účinky, takže náš organizmus ochráni, no iba pri pravidelnej konzumácií, a tá nesmie by práve malé. Ak ste si zvykli na sušený cesnak, alebo jeho tabletovú podobu vedzte, že práve ten z Vašej komory má oveľa väčšie účinky na naše zdravie. Ak ho z tohto dôvodu aspoň častejšie používate pri varení, zadržte. Tak ako každá iná zelenina aj cesnak varením stráca svoje účinky, a tak je takáto jeho konzumácie, skôr zbytočná.

Zjesť by sme teda mali aspoň 2 strúčiky čerstvého a najmä slovenského cesnaku denne. Ak už máte zdravotné problémy, môžete zvýšiť aj túto dávku, no najlepšie Vás ochráni, ak ho budete konzumovať preventívne.

Cesnak nechutí každému, no je bohatým zdrojom nielen vitamínu C, ale aj B12, B6 a B1, ďalej v ňom tiež nájdeme aj minerály, vápnik, železo, jód, zinok, sodík a draslík. Jeho pravidelné užívanie tak znižuje hladinu zlého cholesterolu a naviac účinne čistí aj cievy a krv. Pomáha pri rôznych ochoreniach dýchacích ciest a dokonca si poradí aj s niektorými druhmi rakoviny. Pomáha tak pri liečbe žalúdka, pankreasa, hrubého čreva, ale dokonca aj pri rakovine kože. Vhodné je ho užívať aj pri prebiehajúcej chemoterapií, kde výraznou mierou chráni pečeň pred nepriaznivými vplyvmi používaných chemických látok.

Najlepšie teda je jesť surový cesnak, no ak toto nedokážete, na výber máte aj viacero receptov kde jeho silu a výraznú chuť prebijete inými, taktiež zdravými potravinami, ako napríklad med, citrón, alebo zázvor.

Ako zostať zdravý aj na jeseň

Všetci to veľmi dobre poznáme. Jeseň akurát ešte len začína a my už máme plný nos nádchy. Ako to, že ste už chorí? Stravujete sa zdravo, cvičíte, obliekate sa teplo…. No je to celkom bežný jav, pretože s nižšími teplotami náš imunitný systém nefunguje tak ako napríklad v lete. Chladnejšie teploty zaťažujú náš organizmus a tak vám už len jesť vitamínové tabletky nepomôže. Čo teda robiť, aby ste sa vyhli chrípke, nachladnutiu, nádche a vírusovým ochoreniam?

V prvom rade by ste svoju špajzu mali predzásobiť aktuálnym sezónnym ovocím. Nie je to ťažké, pretože supermarkety a iné obchody majú bohatý sortiment aj exotického ovocia. Banány, grapefruity, pomaranče, mandarínky, jablká, hrušky… to všetko je ovocie, ktoré nám pripomína, že jeseň je už nadobro tu. Toto ovocie má v sebe potrebné vitamíny, minerály či antioxidanty, ktoré sú dobrým základom pre našu imunitu.

Nezabúdajte však ani na zeleninu a tak si každý deň doprajte aspoň tekvicu, červenú repu, žltú kukuricu, zelený kel či kapustu, ktorých je taktiež na jeseň veľa. V zime pomôžu aj prírodné liečivá ako napríklad cesnak, cibuľa, zázvor, ale aj škorica a med. Raz za čas si doprajte aj čerstvé ovocné či zeleninové šťavy alebo si urobte z nich trochu chutnejšiu verziu a namiešajte si doma smoothies. Pohyb je dôležitý aj keď v zime sa vám asi príliš nechce. Nemusíte sa však hneď vrhnúť na permanentku do posilňovne. Postačí vám na začiatok aj prirodzený pohyb a ten je tou najlepšou možnosťou, ako podporiť obranyschopnosť nielen voči virózam, bezitoe či cukrovke.

Doplňte si energiu po dlhej zime

Začína jar, ale Vy sa akosi vôbec necítite dobre?

Ak môžete vylúčiť chrípku prípadne iné ochorenie, ktoré Vás môžu ochromiť a vytiahnuť z bežného života, môže to byť spôsobené jarnou únavou.

Tá nastáva vždy na jar, keď sa konečne skončí dlhá zima. Energií, ktorá držala telo v aktivite cez studené počasie a krátke dni, teraz bliká kontrolka a Váš organizmus začína fungovať v úspornom režime.

Chýbajúcu energiu môžete doplniť pobytom na čerstvom vzduchu, najmä ak je pekné počasie, a samozrejme pohybom.

Ten by mal byť našou každodennou súčasťou, čo však nie vždy je možné, keďže nie všetci túto formu aktivity obľubujú.

Ak jarnou únavou netrpíte, ale zle sa cítite aj tak, pozrite sa do zrkadla. Môže to byť spôsobené tým, s akou hmotnosťou sa Vaše telo musí vysporiadať. Po sviatočnom období, tak ako každý rok, je pomerne bežné pribrať na váhe pár kilogramov. Ak však tá Vaša ukazuje nadmerne vysokú hodnotu, určite by ste s tým mali niečo robiť. Obezita ohrozuje nielen Vaše zdravie, ale v konečnom dôsledku aj Váš život! Pri veľkej nadváhe neváhajte kontaktovať svojho lekára, a ten Vám odporučí najideálnejší spôsob chudnutia.

Ak to s Vami nie je až také zlé, môžete pokojne vyskúšať jednu z množstva diét, obľúbená je napríklad aj dukanová diéta. Veď predsa leto sa blíži a určite chcete na pláži urobiť dojem s nádhernou postavou.

O vhodnosti tej, ktorej diéty sa pokojne poraďte aj s priateľmi, niektorí určite majú svoje skúsenosti a radi sa s nimi podelia.

Nezabúdajte však na to, že hladovaním nedocielite nič, skôr naopak. Dôležitá je vyvážená, pestrá a pravidelná strava. A ak chcete naozaj schudnúť a novú hmotnosť si aj udržať bez obáv z jojo efektu, pohybu sa jednoznačne nevyhnete. Vďaka nemu pôjdu kilá dolu oveľa rýchlejšie a ešte aj spevníte svoje svalstvo, čo určite ocení aj Váš manžel.

Doplnky výživy

Všetci dobre vieme, že len pestrá a vyvážená strava, bohatá na vitamíny, minerály a iné výživné látky nám pomôže udržať náš organizmus v zdravom stave. V niektorých prípadoch, najmä u ľudí, ktorí sú viac fyzicky namáhaní, napríklad športovci, len zdravá a vyvážená strava nestačí. Takíto potrebujú výživové doplnky prijímať každý deň. Ak teda patríte medzi nich, skúste navštíviť fitplanet.sk.

Nájdete tu širokú ponuku pestrých a vyvážených výživových doplnkov, ktoré vám môžu veľmi pomôcť pri konkrétnej činnosti. Pokiaľ potrebujete poradiť s vhodnými výživovými doplnkami alebo tréningom, neváhajte sa na nich obrátiť, určite vám ochotne poradia a pomôžu. Povedia vám, aké doplnky výživy potrebujete, a možno Vám odporučia aj proteiny.

Môžeme si niektoré bližšie špecifikovať. Weider MACA 5500 – vhodný nielen pre športovcov. Určený na budovanie svalovej hmoty, zvýšenie sily a vytrvalosti, vhodný aj v období diét a fáz rysovania. Zvyšuje obranyschopnosť organizmu, sústredenosť počas tréningu. Pôsobí proti únave, posilňuje imunitný systém, zvyšuje sexuálne libido a spermogenézu. Maca je liečivá bylina z Peruánskych Ánd, je tiež známa ako Lepidium Meyenii alebo Peruánska Viagra, Maca 5500 obsahuje vysoko kvalitný Maca prášok, ktorý sa získava zo sušených koreňov rastliny Maca. Pôsobí proti únave a zlepšuje koncentráciu pri tréningu. Obsahuje látky, ktoré majú pozitívny vplyv na výkonnosť organizmu. Maca je určená pre budovanie svalovej hmoty, zvýšenie sily a vytrvalosti, fázu rysovania v období diét. Zvyšuje obrannyschopnosť organizmu, zvyšuje sústredenosť počas tréningu, pôsobí proti únave, posilňuje imunitný systém.

Zdravie na prvom mieste

Používanie ochranných pracovných pomôcok pri práci nariaďuje zákon. Ak hľadáte vhodné pracovné odevy a obuv pre svoju firmu dávame Vám do pozornosti elstrote.sk.

Elstrote spoločnosť s ručením obmedzeným je Slovenská výrobná a obchodná spoločnosť. Vyrábajú ochrannú pracovnú obuv a zaoberajú sa predajom ochranných pracovných pomôcok.

Možno si položíte otázku, prečo by ste mali nakupovať práve v tejto spoločnosti?

Možno si poviete, prečo by ste mali nakupovať práve v tejto spoločnosti?

  • poskytujú náhradné plnenie
  • ponúkajú promptný servis, čo znamená, že väčšina zásielok je odosielaných v priebehu 24 hodín, je lepšie si však pre upresnenie zavolať, lebo nie všetok tovar je vždy skladom
  • na objednávky nad 99 Eur ponúkajú zdarma poštovné
  • objednávky nad 179 Eur sú vybavované zadarmo, ba dokonca službou DPD, ktorá ich doručí priamo k vám
  • v prípade potreby ponúkajú bezproblémovú výmenu tovaru
  • ponúkajú široký sortiment ochranných pracovných pomôcok
  • prijateľné cenové relácie pre živnostníkov, malé i veľké firmy
  • zhovievavý reklamačný prístup k zákazníkovi
  • výbornú kvalitu
  • patria medzi popredných slovenských výrobcov pracovnej obuvi
  • produkty podliehajú EN ISO
  • dlhoročná tradícia
  • jedinečný vernostný program zliav

Po prečítaní týchto riadkov ste určite pochopili, že práve spoločnosť Elstrote môže byť vaším spoľahlivým partnerom v rámci dodávania ochranných pracovných pomôcok či pracovnej obuvi. Ak sa teda pre nich rozhodnete, určite nebudete ľutovať a budete veľmi spokojní, preto neváhajte.